03
27
2009
--

Partíció egyesítés

Felmerült egy kérdés a partíció egyesítésről, ha már nem kell a windows és partíciója. iPartition is jó de az fizetős alkalmazás.

urbanstyle végülis megoldotta a Diks Utilityvel:

Probléma:
- Vettem egy új Alu MacBookot. Most tértem át, de már használtam előtte is Mac-et, szóval beleszerettem. A kezdeti nehézségekre gondolva, illetve nagyon hozzá vagyok szokva az Adobe Premier Pro CS3 progihoz, amit gyakran használok, gondoltam felteszem az XP-t, hogy megkönnyítsem az átállást. Ennek örömére BootCamppel feltettem egy windows XP-t, és beállítottam neki 30 gigát. Eltelt 2 hét és annyir jó volt az OS X, hogy gyakorlatilag nem is használtam az XP-t és a Final Cut sem volt akkora váltás. Gondoltam letörlöm az XP. Disk Utilityvel le is formáztam, így az is MAC OS X Extended fájlrendszerű lett. De 1-2 nap után elkezdett zavarni, hogy a régi 1 nagy vincseszter helyett ott figyel egy kicsi, 30 gigás melette, ami tök üres és még a neve is az hogy XP. :) Na már most hogy is lehetne egybevarázsolni a két partíciót, anélkül hogy a nagyot, amin sok sok fontos dolog van, ne formázza le.
 
Megoldás:
- XP alatt ugye alap, hogy formázás, de gondoltam, ha a BootCamp meg tudta csinálni, hogy leszed egy 30 gigás partíciót a teljes vinyóról anélül, akkor valahogy vissza is lehet varázsolni. Kérdezgettem sok felé, de hathatós válasz nem nagyon jött. Aztán végülis sokkal egyszerűbb mint azt a windows-on szocializált agyammal gondoltam volna.
Menete:
- Elindítod a Disk Utility (Utilities mappában van)
- Bal oldalt ott lesz a 150 Gigás teljes vincseszter, és az alá van betegazva, hogy milyen partíciók vannak.
- Rákattintassz a nagy egészre (én egyreszt a leválasztott 30 gigással próbáltam ügyködni, mert a windows logika azt diktálta...nem tudom minek...:))
- A partition gombra kattinta megjelenik a Volume Scheme is, ami vizuálisan is mutatja téglalapokkal, hogy hogy van felosztva.
- Rákatt a törölni kívánt partícióra / nyilván amin a rendszer van, azt nem lehet törölni így.
- a téglalap alatt van egy kis plusz és egy mínusz jel -» rákatt a mínuszra, így törli a partíciót
- majd simán a nagy téglalapot, amin a rendszer van, lehúzod, hogy fedje az egészet és már is kész. Nekem kb 5 percet dolgozott a gép ezen a műveleten de simán megvolt, nem sérült semmi, újra egy vinya van és boldogság.
 
by: urbanstyle
 
Köszönöm ezt a leírást mindenki nevében akinek hasznos lehet.

Írta: nuphar | Tags: Címkék: winchester diskutility partíció bootcamp
| |

A bejegyzés trackback címe:

https://macoldasok.blog.hu/api/trackback/id/tr421029974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blog.hu Sablonok (Népkert Kft.)